dinsdag 30 september 2008

Meeting thesisbegeleider

Vandaag de eerst meeting na de vakantie met mijn thesisbegleider (Ares Lagae) en ik weet al direkt wat te doen deze week :)

Om te beginnen zal ik een stapeltje papers moeten doornemen vooral over versnellingsstructuren en het ray tracen van hierarchische animaties. Ares heeft me aangeraden om eens te kijken naar de papers van Ingo Wald. Het is een heel pak maar de volgende lijken me op het eerste zicht relevant voor mijn thesis:
Ook op de homepage van Johannes Günther enkele interessante papers gevonden:
  • Exploring the Use of Ray Tracing for Future Games
  • Ray Tracing Animated Scenes using Motion Decomposition
De Cal3D library zal ik verder gebruiken in mijn thesis en zal ik dus verder moeten onderzoeken. Het zou leuk zijn als ik deze week de informatie uit deze library kan gebruiken om in een zelf geïmplementeerde scenegraph te steken.

Poser is betalende 3D rendersoftware voor het renderen van animaties, eens kijken of ik hier iets uit kan leren.

Een beetje tijd investeren om enkele tooltjes te schrijven om te renderen met OpenGL. Zo kan ik snel scenes of animaties renderen om te debuggen om deze dan later deftig te renderen met mijn ray tracer.

Veel werk voor de eerste week maar nu is het de moment om een voorsprong te nemen.

Geen opmerkingen: