Om te beginnen zal ik een stapeltje papers moeten doornemen vooral over versnellingsstructuren en het ray tracen van hierarchische animaties. Ares heeft me aangeraden om eens te kijken naar de papers van Ingo Wald. Het is een heel pak maar de volgende lijken me op het eerste zicht relevant voor mijn thesis:
- On fast Construction of SAH based Bounding Volume Hierarchies
- Ray Tracing Animated Scenes using Coherent Grid Traversal
- On building fast kd-trees for ray tracing, and on doing that in O(N log N)
- Asynchronous BVH Construction for Ray Tracing Dynamic Scenes on Parallel Multi-Core Architectures
- An Evaluation of Parallel Grid Construction for Ray Tracing Dynamic Scenes
- Exploring the Use of Ray Tracing for Future Games
- Ray Tracing Animated Scenes using Motion Decomposition
Poser is betalende 3D rendersoftware voor het renderen van animaties, eens kijken of ik hier iets uit kan leren.
Een beetje tijd investeren om enkele tooltjes te schrijven om te renderen met OpenGL. Zo kan ik snel scenes of animaties renderen om te debuggen om deze dan later deftig te renderen met mijn ray tracer.
Veel werk voor de eerste week maar nu is het de moment om een voorsprong te nemen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten