donderdag 7 mei 2009

Motion Decomposition Part 4

Ondertussen staan we op ongeveer een maand van de deadline. Dat betekent dat ik ondertussen al bezig ben met het schrijven en het verzamelen van resultaten. De resultaten van de motion decomposition techniek zijn er ook al maar deze lijken wat tegen te vallen. Het blijkt dat deze techniek een pak trager is dan alle andere bestudeerde technieken.

De volgende tabel geeft de framerates voor onze 9 testanimaties:

Animatie FPS
Cally1 5.24
Cally2 4.87
Cally3 3.33
Skeleton1 11.89
Skeleton2 7.38
Skeleton3 12.98
Paladin1 1.97
Paladin2 2.77
Paladin3 3.16


In vergelijking met de andere technieken is dit een pak trager. De reden hiervoor is het hoog aantal bounding box en driehoek testen zoals te zien in de volgende tabel (#BBox = aantal bbox testen, #TLBBox = aantal bbox testen in de top level tree, #LLBBox = aantal bbox testen in de locale trees, #Cluster = Aantal local level trees):

Animatie #Clusters #BBox/#Hit #Tri/#Hit #TBBox/#Hit #LBBox/#Hit RenderTime TopTime LocalTime
Cally1 33 166 85 38 127 0.19 0.014 0.16
Cally2 33 135 86 41 129 0.21 0.015 0.17
Cally3 33 161 77 38 122 0.20 0.015 0.17


Ik ben volop aan het uitzoeken of het probleem ligt bij mijn code of dat de techniek fundamenteel slechter is. Hoewel ik vermoed dat het aantal driehoek testen sowieso te hoog ligt.

Geen opmerkingen: