woensdag 29 april 2009

Motion Decomposition Part 3

Alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste bericht. Dat betekent niet dat ik heb stilgezeten. Ondertussen is het me gelukt om de techniek van Günther correct te implementeren. Dit heeft een tijdje langer geduurd dan gepland maar ik heb wat last gehad van bugs.

Tegen de verwachtingen in is deze techniek niet zo snel als rebuilds of refits. Mijn code moet nog een beetje geoptimaliseerd worden maar ik weet niet of het hieraan ligt. Op het eerste zicht lijkt het dat er een pak meer BoundingBox testen worden uitgevoerd bij deze techniek. Dit ga ik nog wat verder onderzoeken.

Voorlopig kunnen we renderen aan volgende framerates:
  • Cally Animaties (3342 driehoeken, 37 botten): 7 fps
  • Paladin Animaties (3422 driehoeken, 54 botten): 3 - 5 fps
  • Skeleton Animaties (4604 driehoeken, 23 botten): 7 - 11 fps
Hieruit kunnen we al uit besluiten dat de performantie afhankelijk is van het aantal botten.

Geen opmerkingen: