maandag 6 april 2009

Begin Analyse

De kogel is door de kerk, voor mijn thesis zal ik 3 technieken bespreken voor het renderen van animaties:
  1. Rebuild (elk frame herbouwen van de versnellingsstructuur)
  2. Refit (elk frame aanpassen van de versnellingsstructuur)
  3. Fuzzy (1 versnellingsstructuur bouwen voor alle frames)
Met de implementatie van de Fuzzy structuur ben ik nog niet helemaal rond maar de andere zijn al klaar.

Om het allemaal wat sneller te laten gaan heb ik mijn ray tracer omgebouwd naar een packet ray tracer. Dat geeft een significante snelheidswinst, benchmarks zal ik weldra posten.

Om een grondige analyse te doen beschik ik over 3 verschillende modellen:
  1. Cally (37, 3342 driehoeken)
  2. Skeleton (23 botten, 4604 driehoeken)
  3. Paladin (58 botten, 3422 driehoeken)
En voor deze 3 modellen heb ik 3 verschillende animaties gedefinieerd:
  1. Walking (rustig wandelen en wuiven)
  2. Jogging (joggen en een pijl afvuren)
  3. Freestyle (een funky beweging)
Elk met net iets meer "beweging". Met 3 modellen en 3 animaties kunnen we 9 verschillende testcases maken voor de 3 algoritmes.

Om het allemaal wat sneller te laten gaan zal ik de filmpjes maken met een resolutie van 512 x 512 pixels. Om op te warmen zijn er hier al 3:

Cally Walking
Image and video hosting by TinyPic


Paladin Jogging
Image and video hosting by TinyPic


Skeleton Freestyle
Image and video hosting by TinyPic
Alle animaties zijn gerenderd op 512 x 512 pixels met framerates tussen de 15 en 25 frames per seconde.

Geen opmerkingen: