figuur | #driehoeken | #seconde |
---|---|---|
kegel | 32 | <1 |
cilinder | 64 | 1 |
bol | 480 | 1 |
torus | 1024 | 3 |
theepot | 4032 | 37 |
konijntje | 5110 | 54 |
Grosso modo een factor 3 snelheidswinst door 3 karakters te typen: -O3 !
In een van de besproken papers renderen ze een scene van 804 driehoeken in 0.7 seconden, de regel van 3 leert ons dat ze 1024 driehoeken renderen in 1.12 seconden (Ik veronderstel hier een lineair verband, in de praktijk is dit logaritmisch). Ik kan momenteel 1024 driehoeken renderen in 30 seconden bij een resolutie van 1024 x 1024 (In van één mijn vorige posts was ik mis bij mijn vergelijking omdat ik daar renderde in een resolutie van 300 x 300). Dat is een factor 27 trager dan hun implementatie. Nog wat werk af te leggen :)
1 opmerking:
merci voor de tip! :p Die compiler optimalisaties zijn idd te gek gewoon.
Een reactie posten