Het geeft een wrang gevoel wetende dat je meer dan een week verspild heb aan een nutteloze implementatie. De les: eerst een simpel algoritme bouwen en dan gradueel verfijnen in plaats van een superoptimale implementatie maken die nooit werkt omdat je toch de complexiteit niet kan beheersen! Deze quote van Ken Thompson (B language, UNIX, Plan 9) vat perfect mijn dag samen: "One of my most productive days was throwing away 1000 lines of code.".
En de rendertijden:
figuur | #driehoeken | #seconde |
---|---|---|
office | 34000 | <> |
soda hall | 141.636 | 1 |
cabin | 219.435 | 1 |
armadillo | 345.944 | 1 |
attrium | 559.992 | 104 |
asian dragon | 7219045 | 1 |
conference | 987.522 | 1 |
cruiser | 3.636.291 | 2 |
en de plaatjes (cruiser, conference, dragon, attrium, armadillo):
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het bouwen van de bvh tree ook een paar secondjes kost.
Morgen zal ik deze allemaal renderen op een resolutie van 1024x1024 pixels zodat we eens deftig kunnen vergelijken.
Waarom het attrium zo traag rendert weet ik nog niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten