Deze week is het redelijk rustig geweest wegens enkele andere deadlines. Nu het weekend is kunnen we terug een beetje proberen op kruissnelheid te komen.
Na een maand BVH's te coden en te debuggen ben ik dat een beetje beu dus tijd om de Cal3d library werkende te krijgen dacht ik zo. Helaas de cal3d library werkt nog altijd niet :( Er is ook een positieve kant aan. Om te controleren of de fout ligt bij de Cal3d code waar ik aan bezig ben of aan mijn eigen ray tracer heb ik een toolje geschreven om mijn scenes ook te renderen met rasterisatie. Wie tijd teveel heeft kan het eens nalezen op Wikipedia.
Concreet maak ik hiervoor gebruik van de OpenGL API. Na slechts één tutorial door te nemen is het al gelukt om iets redelijk deftig te schrijven. Met deftig bedoel ik, voor mij werkt het goed genoeg. In sommige plaatjes zitten wel foutjes, waarom weet ik niet.
De Soda scene gerendered met mijn tooltje:
Wat ik er nog zou willen insteken is het visualiseren van bounding boxes en stralen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten