dinsdag 18 november 2008

Status Update

De eerste status update sinds 2 weken. Zoals jullie ondertussen allemaal weten is het maandag dus een afspraak met Ares.

Eerst en vooral moet ik deze week verder werken aan mijn BVH's, concreet moet ik het doorlopen van de hierarchie optimaliseren. Een eerste optimalisatie is het front to back doorlopen van de hierarchy, hierdoor is de eerste hit meteen ook de juiste. Een tweede optimalisatie is culling, hier probeer je delen van de boom gewoon over te slaan bij traversal. Voorlopig ga ik niet meer kijken naar mijn SAH implementatie todat de BVH volledig op punt staat.

Om de performantiewinst van mijn optimalisaties te bepalen is het belangrijk om genoeg gegevens te verzamelen in mijn ray tracer. Om die gegevens te visualiseren ga ik een apart tooltje maken dat prachtige aura's maakt.

De fouten in de plaatjes van mijn OpenGL tool komen volgens Ares waarschijnlijk omdat ik geen z-buffer gebruik en door backface culling. Normaal zou ik dat probleem in korte tijd moeten kunnen fixen.

Geen opmerkingen: