dinsdag 18 november 2008

Nieuwe Aura's

Voor mijn aura's heb ik het rgb kleurmodel veranderd naar het hsv kleurenmodel. Door de parameter h (hue) aan te passen kan ik nu het kleurenverloop in de afbeelding mooi laten van variƫren van groen tot rood. Een groene pixel heeft (relatief) weinig werk gekost, een rode pixel heeft veel werk gekost.

Er is niet direct nut hiervan in mijn thesis maar het is wel handig voor het debuggen en optimaliseren. En ik heb mooie prentjes voor op mijn blog :p











Het aantal driehoek/straal intersecties was fout in mijn vorige posts, ik maakte hier een gewogen gemiddelde van het aantal driehoek/straal intersecties en het aantal boundingbox/straal intersecties. De volgende cijfers zijn wel correct voor de standaardimplementatie:

BVH STATS WITH STANDARD IMPLEMENTATION 

scene 

#triangles 

#tris/ray 

#box/ray 

build (s) 

render (s) 

ulm box 

492 

3.48 

34.2 

classroom 

9K 

11.39 

198.75 

12 

office 

34K 

12.82 

118.52 

cabin 

219K 

23.1 

258.6 

16 

armadillo 

345K 

2.66 

55.17 

atrium2 

559K 

14.73 

245.1 

22 

conference 

987K 

10.61 

234.6 

21 

cruiser 

3.64M 

35.62 

356.23 

23 

33 

dragon 

7.22M 

2.28 

65.1 

38 



Er is duidelijk iets mis met deze tabel maar gelukkig zijn de waarden wel leesbaar. De tabelondersteuning in blogger is echt wel crappy.

Geen opmerkingen: